Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika komunikace sester s pacienty se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče v nemocnici na lůžkovém oddělení
DEKICKÁ, Petra
Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice komunikace sester s pacienty se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče. Cíle práce: Zjistit jaké jsou bariéry v komunikaci mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním. Zmapovat zkušenosti sluchově znevýhodněných pacientů v rámci ošetřovatelské péče. Zmapovat znalosti sester v komunikaci a specifické přístupy k pacientům se sluchovým znevýhodněním. Zjistit, jaká je dostupnost pomůcek pro usnadnění komunikace a tlumočníka na lůžkovém oddělení. Metodika a výzkumný soubor: Pro dosažení cílů byly zvoleny čtyři výzkumné otázky. Jaké bariéry se vyskytují v komunikaci mezi sestrou a pacienty se sluchovým znevýhodněním? Jaké zkušenosti mají pacienti se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče? Jsou obavy ve vzájemné komunikaci mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním? Jaké zkušenosti a znalosti mají sestry v komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním při ošetřovatelské péči? Jakou formu komunikace zvolí sestry v komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním? Jaká je dostupnost pomůcek pro usnadnění rozhovoru, nebo tlumočníka na oddělení? Výzkumné šetření bude prováděno kvalitativní výzkumnou strategií, bude použita forma anonymního polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen 9 sestrami ze tří oddělení dvou vybraných jihočeských nemocnic. Druhý soubor tvořilo 8 pacientů se sluchovým znevýhodněním. Získané rozhovory byly nahrávané na digitální záznamník. Data byla převedena do textové podoby, následně bylo provedeno kódování dat. Výsledky: Podle výzkumného šetření bylo zjištěno, že podle pacientů mají sestry teoretické znalosti a také osvědčené metody při komunikaci s pacientem se sluchovým znevýhodněním. Sestry znalosti své znalosti využívají tak, aby se s pacienty domluvily. Z výsledků vyplynulo, že podle sester, ale i pacientů je nejčastější komunikační barierou mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním nedostatek času a spěch na pacienta, zakrývání úst To je v nynější době, kdy jsou daná proti epidemiologická opatření a vyžaduje se používání roušek velký problém. Pacient pak nevidí na ústa a nemůže odezírat a vznikají tak vzájemné nedorozumění a nepochopení. Doporučení pro praxi: Zahrnout do vzdělání sester semináře, které mohou sestrám názorně ukázat jak komunikovat s pacientem se sluchovým znevýhodněním. Zahrnout do praxe také piktogramy, obrázky prstové abecedy, brožury, které mohou usnadnit komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním. V neposlední řadě semináře, které mohou ukázat jak využívat pomůcek pro usnadnění komunikace. Také zahrnout do praxe využívání a kontaktování tlumočnických služeb při ošetřování takového pacienta.
Bariéry v komunikaci s hospitalizovanými seniory
Poklopová, Martina ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Vachková, Eva (oponent)
Autor: Martina Poklopová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Bariéry v komunikaci s hospitalizovanými seniory Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 104 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: komunikace, stáří, senior, bariéry v komunikaci, demence, nedoslýchavý senior, zrakově postižený senior Bakalářská práce se zabývá nejčastějšími bariérami v komunikaci s hospitalizovanými seniory z pohledu ošetřujícího personálu. Teoretická část práce pojednává o komunikaci obecně, definuje pojmy stáří, senior, stárnutí, seznamuje se specifiky komunikace se seniory. Zvláštní pozornost je věnována komunikaci se seniory se smyslovými a kognitivními poruchami. Empirickou část práce tvoří kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na zjištění a analýzu bariér v komunikaci s hospitalizovanými seniory. Výzkumné šetření probíhalo v zařízení dlouhodobé ošetřovatelské péče Rehamedica Žacléř, a. s. a v Oblastní nemocnici Trutnov, a. s. Zkoumaný soubor představuje ošetřující personál - všeobecné sestry, zdravotničtí asistenti, ošetřovatelé/ky a sanitáři/ky. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny jak celkově, tak podle pracovního zařazení zdravotnických pracovníků.
Komunikace s hospitalizovanými seniory
Krausová, Jana ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Vachková, Eva (oponent)
Autor: Jana Krausová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Komunikace s hospitalizovanými seniory Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 93 Počet příloh: 3 Rok obhajoby: 2019 Klíčová slova: Komunikace, senioři, bariéry v komunikaci, stáří, cévní mozková příhoda, neverbální komunikace, doporučení pro komunikaci. Bakalářská práce se zabývá komunikací mezi ošetřovatelským personálem a hospitalizovanými seniory s hlavní léčebnou diagnózou cévní mozková příhoda. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu stáří a jeho projevů. Dále rozebírá komunikaci jako proces, po stránce verbální i po stránce neverbální se zaměřením na doporučení pro komunikaci u specifických skupin pacientů. Poslední část práce poskytuje náhled na pacienty s cévní mozkovou příhodou. Empirická část byla vyhodnocena za pomocí kvalitativní výzkumné metody. Výzkum byl prováděn v Oblastní nemocnici Jičín, a.s. na Neurologickém oddělení. Bylo vybráno celkem šest respondentů. Zkoumaný vzorek tvoří pouze pacienti seniorského věku s hlavní léčebnou diagnózou cévní mozková příhoda. Z odpovědí respondentů jsou jako výsledek vyhodnoceny předem stanovené výzkumné otázky
Bariéry v komunikaci s hospitalizovanými seniory
Poklopová, Martina ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Vachková, Eva (oponent)
Autor: Martina Poklopová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Bariéry v komunikaci s hospitalizovanými seniory Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 104 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: komunikace, stáří, senior, bariéry v komunikaci, demence, nedoslýchavý senior, zrakově postižený senior Bakalářská práce se zabývá nejčastějšími bariérami v komunikaci s hospitalizovanými seniory z pohledu ošetřujícího personálu. Teoretická část práce pojednává o komunikaci obecně, definuje pojmy stáří, senior, stárnutí, seznamuje se specifiky komunikace se seniory. Zvláštní pozornost je věnována komunikaci se seniory se smyslovými a kognitivními poruchami. Empirickou část práce tvoří kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na zjištění a analýzu bariér v komunikaci s hospitalizovanými seniory. Výzkumné šetření probíhalo v zařízení dlouhodobé ošetřovatelské péče Rehamedica Žacléř, a. s. a v Oblastní nemocnici Trutnov, a. s. Zkoumaný soubor představuje ošetřující personál - všeobecné sestry, zdravotničtí asistenti, ošetřovatelé/ky a sanitáři/ky. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny jak celkově, tak podle pracovního zařazení zdravotnických pracovníků.
Interní firemní komunikace v holdingu PNS
Hradecká, Lucie ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje interní komunikaci v holdingové společnosti PNS. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů: komunikace, interní komunikace a její nástroje, metody i bariéry. Praktická část je zaměřena na holding PNS a prostřednictvím anonymního dotazníkového šetření analyzuje úroveň stávající vnitropodnikové komunikace a názory zaměstnanců na způsoby předávání informací. Na základě výsledků získaných z průzkumu pak hodnotí využívání komunikačních prostředků, efektivitu komunikačních nástrojů a spokojenost zaměstnanců. V závěru jsou shrnuty výsledky a navržena některá doporučení, která by mohla vést ke zlepšení stávající úrovně interní komunikace ve společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.